19 grudnia 2024 on-line
Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemu e-doręczeń w instytucjach publicznych oraz pracowników przekazujących korespondencję do klientów i stron postępowań administracyjnych i podatkowych. Dzięki udziałowi w szkoleniu dowiedzą się oni jak szczegółowo przygotować się do wdrożenia pod względem organizacyjnym oraz jak skutecznie doręczyć korespondencję po 1 stycznia 2025 r. z uwzględnieniem okresu przejściowego.
Program ramowy:
Blok 1: Domyślna cyfrowość doręczeń instytucji publicznych – na czym polega Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE) i Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH)
Blok 2: BAE jako nowy rejestr publiczny – konsekwencje wpisu, zasady działania i sposoby wyszukiwania
Blok 3: Wyjątki od doręczeń elektronicznych- kiedy i jak stosować?
Blok 4: Dowody potwierdzenia odbioru korespondencji - dowody: nadania, otrzymania, odrzucenia, techniczne oraz EPO
Blok 5: Nowa hierarchia doręczania pism na gruncie KPA i Ordynacji Podatkowej - modyfikacja modelu E-doręczeń
Blok 6: E-doręczenia, a ePUAP – analogie i różnice w działaniu oraz możliwość dalszego wykorzystania ePUAP
Blok 7: Szczegółowe omówienie sposobu doręczenia pism do różnych grup odbiorców w ramach
Blok 8: postępowań administracyjnych/podatkowych po wejściu podmiotu w system e-Doręczeń
Blok 9: Jak przygotować instytucje do wprowadzenia e-Doręczeń krok po kroku
Blok 10: Obowiązki operatora wyznaczonego w zakresie świadczenia usług PURDE i PUH - zasady rozliczeń i reklamacji
Blok 11: Prezentacja pracy na środowisku testowym e-Doręczeń
Blok 12: Problematyka podpisywania pism i orzecznictwo sądów administracyjnych w kontekście e-Doręczeń.
Blok 13: Pytania i odpowiedzi
Koszty uczestnictwa:
Dokumenty do pobrania: