Celem szkolenia jest prezentacja i wyjaśnienie oraz praktyczna ilustracja najnowszych technik konstrukcji rozkładów jazdy, zapewniających w wyniku ich wdrożenia wymierne korzyści eksploatacyjne, jakościowe i ekonomiczne.
Program ramowy:
1. Badania marketingowe potrzeb przewozowych lub popytu 2. Ustalanie tras linii 3. Określanie charakteru linii komunikacyjnych 4. Obliczanie międzyprzystankowych czasów jazdy 5. Wybór standardów częstotliwości kursowania 6. Budowanie tabeli koordynacji 7. Budowanie tabeli koordynacji – cd. 8. Wyznaczanie odjazdów z przystanków krańcowych 9. Łączenie kursów w szeregi, przeznaczone do obsługi przez poszczególne pojazdy 10. Sporządzanie tzw. uproszczonych rozkładów jazdy (tylko przystanki krańcowe) 11. Generowanie przekrojów rozkładów jazdy 12. Problemy związane z tworzeniem i wprowadzaniem rozkładów jazdy – dyskusja podsumowująca |
Uczestnicy seminarium otrzymają praktyczne rady związane z krajowym i międzynarodowym transportem z uwzględnieniem transportu, powietrznego, lądowego i wodnego,w tym dotyczące:
Celem szkolenia jest prezentacja systemów taryfowo-biletowych jako istotnego czynnika postrzegania atrakcyjności transportu publicznego. Omówione zostaną praktyczne zagadnienia związane ze wszystkimi elementami poboru przewoźnego, a także wskazane zostaną rozwiązania zagraniczne wraz z omówieniem warunków ich implementacji na gruncie krajowym.
Podczas szkolenia przedstawione zostaną obowiązujące przepisy i zasady stosowania zapisów prawnych odnośnie wydawania zezwoleń na przejazdy pojazdami nienormatywnymi.
Dzięki wspólnemu rozwiązywaniu (z Ekspertem) kazusów inspirowanych rzeczywistymi problemami przedsiębiorstw przewozowych, słuchacze nauczą się praktycznej interpretacji przepisów niezbędnych przy właściwym planowaniu zadań przewozowych. Szczególny nacisk położono na praktyczne stosowanie rozporządzenia 561/2006.
Co się zmieni po 1 stycznia 2017 r.? Przewoźnicy, którzy honorują ulgi ustawowe nie będą otrzymywać dotacji z urzędów marszałkowskich. Rekompensatę za stosowanie ulg będą mogli otrzymać tylko operatorzy. Czy pasażerowie utracą ulgi ustawowe? Czy uczniowie stracą możliwość nabycia biletów szkolnych? O ile wzrosną wydatki gmin na zakup biletów dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów? Pytań jest wiele. Warto na nie znaleźć odpowiedź
Od 1 stycznia 2017r.w całości zacznie obowiązywać ustawa o publicznym transporcie zbiorowym. Nie będzie zezwoleń, które zastąpione zostaną potwierdzeniem zgłoszenia przewozu, co nałożył na przewoźników i organizatorów publicznego transportu zbiorowego nowe obowiązki. Dokonano zmiany definicji przewozu regularnego, który zostanie zastąpiony przez publiczny transport zbiorowy. Przewozy takie mogą wykonywać zarówno przewoźnicy jak i operatorzy. Jaka jest między nimi różnica? Dotychczasowe zezwolenia wygasną z końcem 2016r. i co dalej? Pytań jest wiele. Warto na nie znaleźć odpowiedź.
Od 2017 r. to jednostki samorządu terytorialnego przejmą na siebie obowiązek organizacji transportu, co będzie oznaczać duże zmiany dla samorządów, przewoźników jak i samych pasażerów. Zmiany w transporcie publicznym będą tak rewolucyjne, iż na przygotowanie się do nich pozostaje stosunkowo niewiele czasu.
Celem szkolenia jest przedstawienie metodologii przygotowania projektów z zakresu zarządzania mobilnością miejską - zarówno z punktu doboru działań, etapów realizacji jak również opracowania wskaźników realizacji celów.
Celem szkolenia jest przedstawienie założeń zarządzania mobilnością - w jaki sposób powinno się ono odbywać, jaki powinien być udział poszczególnych interesariuszy, jakie narzędzia powinno się wykorzystywać oraz jakie istnieją potencjalne źródła finansowania.
W trakcie szkolenia wykładowca opiera się na przykładach z praktyki oraz wspólnie z grupą rozwiązuje rzeczywiste/symulowane zagadnienia związane z zawieraniem zleceń transportowych na odległość, prawidłowym wypełnianiem i posługiwaniem się listem przewozowym CMR oraz obiegiem dokumentów.
Uczestnikom konferencji dziękujemy za bardzo cenny merytoryczny wkład w dyskusje nt. zastosowań współczesnych technik symulacji w procesie szkoleniowym maszynistów i potrzebie ujednolicenia tego procesu dla całego sektora kolejowego. Intensywność obrad i dość duża aktywność osób dyskutujących potwierdziły, że temat symulatorów w kolejnictwie jest bardzo ważny.