21 listopada 2024 Warszawa
Podczas szkolenia m.in. omówione zostaną zasady projektowania i wymagania dokumentów technicznych na podstawie których projektuje i wykonuje się mieszanki. Wskazane zostaną różnice wobec wymagań i postępowania, czy zagadnienia wykonawcze ze szczególnym naciskiem na praktykę. Przedstawiane informacje będą uzupełnione analizą przypadków oraz omówieniem typowych błędów.
Program ramowy:
1. Wprowadzenie do zagadnienia, podstawowe określenia, definicje
2. Kiedy i po co stabilizować grunty?
3. Rodzaje gruntów i ich przydatność do stabilizacji
4. Przygotowanie podłoża gruntowego do stabilizacji cementem
5. Warstwy z gruntów stabilizowanych cementem i ich rola w konstrukcji
6. Projektowanie mieszanek z gruntów stabilizowanych cementem
7. Różnice w dokumentach PN-S i WT5
8. Analiza przypadków - co wpływa na cechy mieszanki i gotowej warstwy
9. Produkcja mieszanki i ZKP w ocenie audytora
10. Zagadnienie wykonawcze
11. Metody zagęszczania i sprzęt
12. Badania w trakcie realizacji i badania odbiorowe
13. Błędy w wykonawstwie
14. Analiza przypadków
06.03.2025 Warszawa
Podczas szkolenia omówione zostaną zagadnienia i możliwe błędy związane z układem i doborem warstw konstrukcji nawierzchni, błędy i różnice wynikające z doboru metod projektowych, błędy związane z doborem materiałów w tym również projektowanie z zastosowaniem geosyntetyków. Omówieniu poszczególnych zagadnień towarzyszyć będą przykłady rozwiązań, zarówno przykłady obliczeniowe, jak i przykłady praktyczne z wykonanych konstrukcji nawierzchni.
Omówieniu metod projektowania towarzyszyć będzie przedstawienie najważniejszych aspektów powiązanych stanowiących podstawę teoretyczną i badawczą tych metod projektowania oraz ich praktyczną ilustrację przykładami obliczeniowymi i przykładami zrealizowanymi na drogach.
Podczas szkolenia:
Współpraca: | |||
Szkolenie obejmuje część teoretyczną (zapisy norm dotyczących badań wykonywanych podczas części praktycznej) oraz część praktyczną (udział uczestników w wykonywaniu badań).
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom najnowszej wiedzy teoretycznej i praktycznej niezbędnej do skutecznego wprowadzania proaktywnej strategii utrzymania nawierzchni drogowych oraz związanych z nią nowych technologii diagnostycznych, utrzymaniowych i naprawczych.
Omawianym w trakcie szkolenia metodom projektowania towarzyszyć będzie (w odpowiednich proporcjach) przedstawienie najważniejszych aspektów powiązanych stanowiących podstawę teoretyczną i badawczą tych metod projektowania oraz ich praktyczną ilustrację przykładami obliczeniowymi i przykładami zrealizowanymi na drogach.
Przedstawiamy propozycje tematów z zakresu budownictwa komunikacyjnego możliwych do realizacji w formule e-szkoleń w formie otwartej, jak i na zamówienie. Wszystkie nasze webinaria odbywają się w czasie rzeczywistym, zapewniając tym samym bezpośredni kontakt z Trenerem.
sprawdź tutaj: TEMATY WEBINARIÓW
Jeżeli są Państwo, zainteresowani, konkretnymi tematami, zapraszamy do kontaktu poprzez e-mail: biuro@ikku.pl celem przedstawienia szczegółów.
W 2021 r. wprowadzono zmiany w prawie o drogach publicznych, zgodnie z którymi na wszystkich drogach publicznych wprowadzono limit dopuszczalnego obciążenia osi napędowej 115 kN. Jest to istotna zmiana, która dotyka szczególnie dróg samorządowych, na których w konsekwencji zmian w przepisach może dojść do szybszego pogorszenia się stanu nawierzchni.
Celem szkolenia jest przedstawienie i omówienie metody oceny dostosowania nośności nawierzchni drogowych do ruchu o dopuszczalnym obciążeniu osi 115 kN. Szkolenie podzielone jest na część teoretyczną oraz warsztaty.
Uczestnicy szkolenia poznają:
Podczas szkolenia omówione zostaną zagadnienia dotyczące właściwego doboru odpowiednich technologii do rodzaju zniszczeń i ich optymalizacji pod względem koszów i trwałości wykonywanych zabiegów regeneracyjnych na drogach publicznych.
Celem szkolenia jest kompleksowe zapoznanie z podstawami projektowania obiektów mostowych w świetle zasad obowiązujących w Eurokodach.
Celem szkolenia jest przekazanie w w syntetycznej formie i wymiarze praktycznym, zagadnienia funkcjonalnej modernizacji obiektów mostowych, tj. poprawy ich parametrów geometrycznych przez poszerzenie lub podnoszenie.
Podczas szkolenia dowiesz się jak optymanie dopasować rodzaj miesznaki MMA do konkretnego zastosowania z uwzględnieniem najnowższych trendów i rozwiązań w asfaltowych nawierchniach drogowych.
Celem szkolenia jest omówienie cech charakterystycznych SMA, a na tym tle wymiana doświadczeń z projektowania a także z przygotowania, układania i eksploatacji SMA (analiza trudnych i ciekawych przykładów), w tym na podstawie badań i zastosowań.
Podczas szkolenia omówione zostaną zapisy i praktyki stosowania specyfikacji technicznych na mieszanki mma o wysokiej sztywności oraz przedstawione zostaną doświadczenia z projektowania i wbudowywania mieszanek AC WMS.
Współpraca: | |||
Szkolenie obejmuje część teoretyczną (zapisy norm dotyczących badań wykonywanych podczas części praktycznej) oraz część praktyczną (udział uczestników w wykonywaniu badań).
Współpraca: | |||
Szkolenie obejmować będzie część teoretyczną (zapisy norm dotyczących badań wykonywanych podczas części praktycznej) oraz część praktyczną (udział uczestników w wykonywaniu badań).
Współpraca: |
Szkolenie obejmować będzie część teoretyczną (zapisy norm dotyczących badań wykonywanych podczas części praktycznej) oraz część praktyczną (udział uczestników w wykonywaniu badań).
Współpraca: | |||
Podczas drugiego dnia szkolenia uczestnicy pod nadzorem kadry samodzielnie wykonują wszystkie zawarte w programie badania - grupy ćwiczeniowe liczą maksymalnie 5 osób.
Podczas seminarium omówione zostaną:
Celem szkolenia jest omówienie cech charakterystycznych asfaltów wysokomodyfikowanych typu HiMA, a na tym tle wymiana doświadczeń z:
mieszanek mineralno-asfaltowych z HiMA
Podczas szkolenia omówione zostaną kierunki rozwoju komputerowego wspomagania projektowania dróg oraz zalecenia ułatwiające efektywne wykorzystanie posiadanego oprogramowania.
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie projektowania mieszanek MCE i MCAS.
Ponadto uczestnicy szkolenia poszerzą swoją wiedzę z zakresu wykorzystania materiałów drogowych z przeznaczeniem do zastosowania w technologii MCE i MCAS oraz poznają jak kształtować parametry funkcjonalne projektowanych mieszanek celem otrzymania trwałej warstwy konstrukcyjnej.
Współpraca: | |||
Podczas szkolenia przedstawione zostaną ustalenia (interpretacje) kwestii niejednoznacznych, jak i praktyczne aspekty związane z gromadzeniem danych na potrzeby ewidencji dróg.
Celem szkolenia jest przedstawienie aktualnego statusu betonu jako materiału konstrukcyjnego w odniesieniu do aktualnych norm, przepisów budowlanych a także możliwości technologicznych wytwarzania i wbudowywania.
Podczas szkolenia omówione zostaną problemy odwodnienia wykopów, zabezpieczenia dna i skarp oraz wpływu na obiekty sąsiadujące lub istniejące uzbrojenie podziemne.
Przedstawione na szkoleniu informacje nt. nowych trendów i rozwiązań asfaltowych nawierzchniach drogowych pozwolą na optymalne dopasowanie rodzaju mieszanki MMA do konkretnego zastosowania.
Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę i umiejętności w zakresie badań podłoża gruntowego w związku z robotami drogowymi.
Podczas szkolenia omówione zostaną: badania gruntów z aktualnym stanem prawnym, dokumentowanie geotechniczne, wymogi stawiane podłożu i konstrukcji nasypów, obliczanie oporu granicznego dla różnych gruntów, zasady projektowania nasypów na słabych gruntach, obliczanie wytrzymałości zbrojenia i odwodnienie podłoży gruntowych z rowami drogowymi.
Podczas szkolenia omówione zostaną technologie wzmacniania i uzdatniania podłoży z warunkami optymalizacji wyboru w odniesieniu do EC-7.1,2. Dla uczestników przygotowane będą przykłady obliczeniowe na większość problemów związanych z zalegąjącą warstwą słabą, jak i obliczanie potrzebnej wytrzymałości geosyntetyków do nasypów, stromych skarp jak i murów oporowych. Zaprezentowane zostaną oryginalne obliczenia systemów geokomórkowych, jak i zalety stosowania poduszek geotkaninowych w podłożu. Poza tym wskazane zostaną podstawowe błędy występujące podczas projektowania, jak i w trakcie realizacji obiektów. Dla prawidłowego procesu inwestycyjnego podane zostaną warunki techniczne wykonywania i odbioru robót fundamentowych.
Podczas szkolenia omówione zostaną zagadnienia techniczne w zakresie diagnozowania i ograniczania poziomu hałasu powstającego na styku koła pojazdu z nawierzchnią z wykorzystaniem odpowiednich technologii nawierzchni, tzw. nawierzchni cichych, z uwzględnieniem stanu regulacji prawnych i normatywnych w tym zakresie, mających na celu wypełnianie zobowiązań wynikających z ograniczania hałasu drogowego.
Podczas szkolenia szczegółowe wymagania w wybranych typach dokumentacji zostaną przedstawione na przykładach od etapu projektowania badań do etapu ich raportowania i zatwierdzania przez właściwe organy administracji.
Celem szkolenia jest omówienie (przybliżenie, wyjaśnienie) zapisów normy PN-EN 13043 oraz Wymagań Technicznych WT-1 Kruszywa, a w efekcie ułatwienie wdrożenia do praktyki tych dokumentów.
Ruch wody gruntowej sprawia wiele problemów na budowach, dlatego należy dokładnie poznać zależności pomiędzy różnymi zjawiskami hydraulicznymi a uziarnieniem, strukturą i porowatością gruntu, tak by wyelimniować różnego rodzaju awarie a nawet katastrofy.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak projektować konstrukcje inżynierskie i budowlane w sposób jak bardziej ekonomiczny i bezpieczny.
Podczas szkolenia omówiona zostanie weryfikacja i ocena stateczności skarp i zboczy z metodami obliczeń na podstawie zaprezentowania praktycznego posługiwania się niektórymi programami inżynierskimi i parametrami gruntów.
Podczas szkolenia omówione zostaną:
Podczas szkolenia przybliżone zostaną zagadnienia stosowania wyrobów, materiałów i urządzeń na kolei w świetle aktualnie obowiązującego prawa unijnego i krajowego, a także omówione zostaną pojęcia interoperacyjności, regulacji prawnych: dyrektywy kolejowej obowiązującej i nowej, która zostanie wdrożona do 2019 r. roli TSI (Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności), zapisów ustawy o transporcie kolejowym i wydanych do niej aktów wykonawczych.
Szkolenie ma charakter warsztatów praktycznych. Trener proponuje 8 kazusów, dzięki którym uczestnicy będą mogli utrwalić i uporządkować zdobytą na szkoleniu wiedzę. Uczestnicy rozwiązują kazusy w grupach 4-6 osobowych w oparciu o poprzedzający je wykład i orzecznictwo. Rozwiązania kazusów zostaną opracowane przez trenera w ramach moderowanej dyskusji z uczestnikami.
Omawiane podczas szkolenia przykłady obliczeń będą przedstawiane w aspekcie możliwych awarii w przypadku błędnie wstawianych danych gruntowych z szeroką analizą możliwości dla projektanta. Wykonawcy robót i inspektorzy dostaną w materiałach szczegółowe wytyczne odnośnie pułapek i skrótów stosowanych często przez dostawców geosyntetyków i projektantów.
Szkolenie ma charakter wykładów, wspartych prezentacją multimedialną z bogatym materiałem fotograficznym.