Celem szkolenia jest spełnienie wymagań przepisów rozporządzeń unijnych Nr 1178/2011 oraz Nr 965/2012 (Part ORA/ORO.GEN.200(a)(4), a także Nr 139/2015 (Part ADR/OR/D.005(b)(8) i Nr 1321/2014 i 2021/1963, Załącznik II (Part 145) oraz Załącznik Vc (Part CAMO).
Szkolenie adresowane jest do kadry zarządzającej oraz kandydatów na audytorów monitorowania zgodności.
Łącznie szkolenie obejmuje 9 godzin (lekcyjnych) wykładów prowadzonych metodą zdalną (webinar). Wskazane jest, aby uczestnicy tego szkolenia wcześniej ukończyli szkolenie dla audytorów systemów jakości ISO-9000.
Certyfikaty: Szkolenie kończone jest testem wiedzy. Uczestnicy, którzy uzyskają pozytywny wynik testu wiedzy otrzymają „Certyfikat ukończenia szkolenia z wynikiem pozytywnym”.
Program szkolenia:
Moduł I – Geneza systemów monitorowania zgodności
Moduł II – Podstawy prawne systemów monitorowania zgodności
Moduł III – Umiejscowienie organizacyjne i obowiązki służb i osób funkcyjnych
Moduł IV – Czynnik ludzki w audytach
Moduł V – Podstawy zarządzania audytami i inspekcjami CMS
Moduł VI – Zasady, metody oraz narzędzia audytów i inspekcji CMS
Moduł VII – Dokumenty systemu SMS/CMS
Moduł VIII – Doskonalenie systemu SMS/CMS
Moduł IX – Informatyzacja systemu zarządzania
Przepisy rozporządzeń unijnych Nr 1178/2011 oraz Nr 965/2012 (Part ORA/ORO.GEN.200, a także Nr 139/2015 (Part ADR/OR/D) wymagają, aby personel uczestniczący w operacjach lotniczych (OPS) oraz prowadzeniu praktycznych szkoleń lotniczych (ATO), a także zarządzania lotniskami, (ADR) był przeszkolony w zakresie znajomości zasad zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie cywilnym (SMS) odpowiednio dla ich zakresów odpowiedzialności.
Kurs podstawowy. Szkolenie zaspokaja wymagania przepisów rozporządzeń PEiR (ERs) oraz KE (IRs), a także akceptowalnych sposobów wykazania zgodności (AMCs) EASA .
Program szkolenia:
Moduł I – Wprowadzenie do systemów zarządzania bezpieczeństwem
Moduł II – Podstawy prawne systemu zarządzania bezpieczeństwem
Moduł III – System zarządzania bezpieczeństwem (SMS)
Moduł IV – Bezpieczeństwo i higiena pracy (BHP)
Moduł V – Identyfikacja zagrożeń i zarządzanie ryzykami związanymi z bezpieczeństwem operacji lotniczych
Moduł VI – Monitorowanie i zapewnienie bezpieczeństwa operacji lotniczych
Moduł VII – Narzędzia systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS)
Moduł VIII – Informatyzacja systemu zarządzania bezpieczeństwem
Przepisy rozporządzeń unijnych nr 965/2012 (Część ORO.GEN.200), nr 1178/2011 (Część ORA.GEN.200
i Część ATO) oraz nr 1321/2014 (Część CAMO, Część 145), wymagają, aby organizacje prowadzące operacje lotnicze (AOC/CAT/SPA/NCC/NCO/SPO/HRO/ATO), a także zapewniające ciągłą zdatność do lotu (CAW), aktywnie zarządzały występującymi w ich działaniach zagrożeniami i ryzykami bezpieczeństwa (Safety Risk Management – SRM) w ramach ich systemów zarządzania organizacją (SMS). Podobne obowiązki prawo unijne nakłada na dostawców usług dla lotnictwa cywilnego (Service Providers – SPs), w tym na operatorów lotnisk (rozporządzenie nr 139/2012, Część ADR) oraz instytucje zapewniające służby ATM/CNS (rozporządzenie nr 923/2012; SERA). Celem tego szkolenia jest dostarczenie personelowi takich organizacji poszerzonej, specjalistycznej wiedzy o zasadach, metodach oraz praktykach zarządzania ryzykami występującymi w operacjach lotniczych.
Program szkolenia:
Moduł I – Organizacja systemu zarządzania ryzykami (SRM) Operatora lotniczego
Moduł II – Ustalenie kontekstu i identyfikacja zagrożeń
Moduł III – Identyfikacja zagrożeń i ryzyk
Moduł IV – Analiza zagrożeń i ryzyk
Moduł V – Zarządzanie ryzykami
Moduł VI – Monitorowanie działania systemu zarządzania ryzykami
Moduł VII – Dokumenty systemu zarządzania bezpieczeństwem
Moduł VIII – Komunikacja z uczestnikami systemu
Moduł IX – Informatyzacja systemu zarządzania bezpieczeństwem
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z podstawowymi wymaganiami, zasadami oraz metodami projektowania i wdrażania systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS) w organizacjach Part 145.
Cel szkolenia
Przepisy rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1321/2014 (zmiana nr 2021/1963) (Załącznik II, Część 145 oraz Złącznik Vc (Część CAMO) wymagają od organizacji zarządzania ciągłą zdatnością do lotu (CAW) ustanowienia systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS), w którym określony w tych przepisach personel potrafi proaktywnie identyfikować zagrożenia i łagodzić związane z nimi ryzyka bezpieczeństwa.
Szkolenie adresowane jest do personelu uczestniczącego w zarządzaniu bezpieczeństwem (SMS) w organizacjach zarządzających ciągłą zdatnością do lotu (CAW), wymienionego w rozporządzaniach nr
1321/2014 i 2021/1963. Obejmuje ono 10 godzin (lekcyjnych) wykładów prowadzonych metodą zdalną (webinar), lub na życzenie zamawiającego metodą stacjonarną.
Głównym celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z problematyką usuwania unieruchomionych statków powietrznych z pola ruchu naziemnego (PRN). Omówione zostaną przyczyny unieruchomienia statków powietrznych, konsekwencje związane z zaistnieniem takich zdarzeń, w tym ich wpływ na bezpieczeństwo operacji lotniczych, występujące zagrożenia, a także kwestie ekonomiczne dla przewoźników i lotnisk. Przedmiotem szkolenia jest także przedstawienie procesu usuwania unieruchomionych statków powietrznych, w szczególności stosowane procedury i sprzęt specjalistyczny, specjalistyczne szkolenia i ćwiczenia sztabowe, współpraca poszczególnych służb lotniskowych, jak również zasady prowadzenia dokumentacji prowadzonych działań. Przytoczone zostaną przykłady krajowej i międzynarodowej współpracy w tym zakresie oraz przykłady praktycznych działań dotyczących usuwania unieruchomionych statków powietrznych. Ponadto zaprezentowane będą bezkosztowe formy przygotowywania się poszczególnych służb do działań w ramach usuwania unieruchomionych statków powietrznych z PRN.
|
|
|
|
Szkolenie spełnia wymagania przepisów rozporządzeń PEiR (ERs) oraz KE (IRs), a także akceptowalnych sposobów wykazania zgodności (AMCs) EASA.
Szkolenie spełnia wymagania przepisów rozporządzeń PEiR (ERs) oraz KE (IRs), a także akceptowalnych sposobów wykazania zgodności (AMCs) EASA.
Szkolenie to nie ma na celu „nauczenia przepisów”, a zapoznanie uczestników z ich stosowaniem, strukturą i powiązaniami z innymi przepisami dot. certyfikacji i nadzoru nad użytkownikami statków w tych kategoriach, a także z obowiązkami operatora i współpracy z organem nadzoru (ULC).
Znajomość procedur, warsztatu badawczego, prawa, jednorodność rozumienia celu prowadzenia badań i stosowanych metod badawczych zapewnia:
Uczestnicy szkolenia zapoznawani będą z przepisem Part-145 (Annex II to Implementing Rule 1321/2014 wraz z najnowszymi zmianami), oraz odnośnymi Acceptable Means of Compliance (AMC) i Guidance Materials (GM). Omawiana będzie zarówno część A - The Technical Requirements (Section A) jak i część B - Procedures for Competent Authorities (Section B). Omawiana będzie także zależność samego przepisu Part-145 z Charakterystyką Organizacji - Maintenance Organisation Exposition (MOE). …
Szkolenie adresowane jest do pilotów i kadry zarządzającej bezpieczeństwem i ryzykami w operacjach bezzałogowych systemów powietrznych (UAS).
Przepisy rozporządzenia delegowanego KE Nr 2019/947 (art.8, ust 2 oraz art. 11, ust 5) wymagają, aby piloci oraz personel zarządzający bezpieczeństwem operacji lotniczych bezzałogowych systemów powietrznych (UAS) w kategorii SPEC i LUC posiadali umiejętności zarządzania ryzykami, odpowiednio do ich obowiązków i odpowiedzialności.
Szkolenie spełnia wymagania przepisów rozporządzeń PEiR (ERs) oraz KE (IRs), a także akceptowalnych środków wykazania zgodności (AMC) EASA.
Łącznie szkolenie obejmuje 4 godziny (lekcyjne) wykładów prowadzonych metodą zdalną (webinar).
Głównym celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z problematyką bezpieczeństwa dróg startowych dotyczącą wypadnięcia z drogi startowej oraz wtargnięć na drogę startową. M.in. omówiona zostanie szeroko rozumiana rola czynnika ludzkiego oraz zagrożenia związane ze zwierzętami (w tym zderzenia z ptakami).
Zasadniczym celem seminarium jest zapoznanie uczestników z systemem Zarządzania Ruchem Lotniczym, który dzieli się na
Nowe wymagania w zakresie badań zdarzeń lotniczych dotyczą zarówno:
Zasadniczym celem seminarium jest zrozumienie regulacji wspólnotowych w dziedzinie świadczenia usług lotniczych w oparciu o przepisy prawa UE, z uwzględnieniem wyjątków, do których stosowane są jeszcze przepisy krajowe (PL-6). Seminarium na ma celu pokazanie głównych założeń przepisów, wymagań i obowiązków operatorów, zakresu odpowiedzialności oraz możliwości w świadczeniu usług lotniczych. Uczestnicy seminarium zapoznają się również z procedurami uzyskania odpowiednich zezwoleń. Ponadto uczestnicy seminarium otrzymają praktyczne rady związane z przepisami prawa i procedurami obowiązującymi przed właściwymi organami administracji.
W trakcie szkolenia m.in. omówione zostaną potencjalne zagrożenia BHP w polu ruchu naziemnego lotniska oraz zagrożenia BHP związane z funkcjonowaniem instalacji lotniskowych funkcjonujących poza lotniskiem. W tym, omówione zostaną przypadki:
Zasadniczym celem seminarium jest przybliżenie problemów związanych z pracą w lotnictwie, możliwością popełniania błędów, które w efekcie wpływają na bezpieczeństwo wykonywanych operacji lotniczych. Istotna jest geneza błędów i mechanizmy psychologiczne mogące błędom zapobiec (działania wewnętrzne), jak i szkolenia, procedury kontrolne, sprawdzające i zapobiegawcze (działania zewnętrzne).
Podczas seminarium przedstawione zostaną bieżące trendy i praktyki zarządzania bezpieczeństwem informatycznym w branży lotniczej
Celem szkolenia jest przekazanie jego uczestnikom bardzo konkretnej wiedzy o polskim rynku lotniczym, jego strukturze oraz dominujących trendach zmian, w kontekście wspólnego europejskiego rynku lotniczego.
Podczas spotkania przedstawimy najnowsze trendy w rozwoju technologii informatycznych, oraz pokażemy jak pogodzić ze sobą zagadnienia związane z bezpieczeństwem, mobilnością, bezproblemową i nieprzerwaną komunikacją i stworzyć spójną dla nich wszystkich wizję rozwoju firmowego IT.
Główny akcent szkolenia położony jest na omówienie:
Główny akcent szkolenia położony jest na:
Cel seminarium: poznanie nowych reguł pomocy publicznej dotyczącej portów lotniczych, zarówno samych regulacji jak i szczegółowych zasad interpretacji w oparciu o istniejącą praktykę decyzyjną i orzeczniczą
Szkolenie organizowane jest w celu przedstawienia najważniejszych źródeł finansowania przedsiębiorstwa oraz usług i opłat handlingowych dotyczących General Aviation w Polsce.
Skuteczne uzyskanie odszkodowania za wypadek lotniczy, to jeden z ostatnich etapów dłuższego procesu. Najpierw trzeba poznać uwarunkowania prawne, dotyczące m.in. spraw wypadkowych, jak też procesu ubezpieczenia, sposobów dokumentowania, przepływu informacji pomiędzy ubezpieczycielem a ubezpieczającym, dot. ew. opinii eksperckich, a także należy być świadomym istnienia okoliczności utrudniających lub uniemożliwiających uzyskanie odszkodowania.
Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne procedury związane z usuwaniem unieruchomionych statków powietrznych z pola manewrowego lotniska lub terenu przygodnego.