20 października 2023
szkolenie online w czasie rzeczywistym
Celem szkolenia jest przyswojenie możliwie kompleksowej wiedzy z zakresu sterowania ruchem drogowym przy pomocy sygnalizacji świetlnej. Zakres obejmuje przede wszystkim wiedzę operacyjną dotyczącą formalnej oceny prawidłowości sporządzania projektów organizacji ruchu sterowanego sygnalizacją świetlną. Wyjaśnione zostaną zagadnienia dotyczące wymogów stawianym takim projektom, jak i metody ich weryfikacji. Ocena ta oparta zostanie o wiedzę teoretyczną i praktyczną z uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa ruchu drogowego. Oprócz części typowo dydaktycznej przewiduje się również minimum godzinę dyskusji nad wybranymi problemami zgłaszanymi przez uczestników szkolenia.
30 października 2023
szkolenie on-line w czasie rzeczywistym
W trakcie webinarium wykładowca opiera się na przykładach z praktyki oraz wspólnie z grupą rozwiązuje rzeczywiste/symulowane przypadki na podstawie składanych dokumentacji projektów stałej i czasowej organizacji ruchu. Webinarium wskaże także na istotne elementy przy tworzeniu i uzgadnianiu dokumentacji projektu organizacji ruchu
8 listopada 2023
szkolenie on-line w czasie rzeczywistym
Uczestnicy webinarium dowiedzą się, jak rozwiązywać problemy związane z projektowaniem CZASOWEJ organizacji ruchu (w oparciu o konkretne przypadki i typy projektów czasowej organizacji ruchu), a wynikające z nieścisłosci przepisów regulujących zasady projektowania czasowej organizacji ruchu.
22-24 listopada 2023
szkolenie on-line w czasie rzeczywistym
Celem szkolenia jest przyswojenie możliwie kompleksowej wiedzy z zakresu podstaw sterowania ruchem drogowym przy pomocy znaków i sygnałów drogowych połączonej z umiejętnościami projektowania sygnalizacji świetlnej. Chodzi zarówno o wiedzę ogólną i operacyjną dotyczącą charakterystyki (diagnostyki) ruchu drogowego, jak też adekwatnego zastosowania sterowania ruchem przy pomocy sygnalizacji świetlnej (zarówno od strony zastosowania metod projektowania sygnalizacji, właściwych programów sterowania jak też odpowiednich urządzeń technicznych) - z wykorzystaniem aktualnych standardów i rozwiązań.
Jednym z ważniejszych zagadnień organizacji ruchu drogowego w bardzo ważnym aspekcie bezpieczeństwa ruchu jest uspokojenie ruchu kołowego. Jest to więc zagadnienie zarządzania
ruchem, zarządzania drogami oraz projektowania dróg i projektowania organizacji ruchu. Zagadnienie to ma zarówno wymiar formalnoprawny jak i wymiar praktyczny (stosowane rozwiązania - aspekty techniczne, ekonomiczne i efektywność).
Celem szkolenia jest, w części pierwszej, omówienie i wyjaśnienie (w różnych wymiarach i aspektach) zagadnienia uspokojenia ruchu oraz stosowanych w tym zakresie rozwiązań organizacyjno-
technicznych. W części drugiej -praktyczne i wymierne zilustrowanie w terenie tego zagadnienia nowatorskim w kraju metodycznym podejściem do zagadnienia uspokojenia ruchu. W Puławach,
przy wsparciu Królestwa Holandii, w ramach projektu unijnego „Miasteczko holenderskie” objęto wzorcowym programem uspokojenia ruchu obszar całej dzielnicy Włostowice.
Uczestnicy szkolenia poznają elementy niezbędne do uważnego odnotowania błędów w trakcie kontroli, odcinki i strefy niezbędne do weryfikacji, a także otrzymają wiedzę dot. realizacji zadań związanych z zadaniami procedowanymi w powiatowej radzie BRD.
Uczestnicy szkolenia poznają elementy niezbędne do analiz strefowych prędkości, tonażu, dzikiej zwierzyny w celu weryfikacji zgodności z przepisami, skutecznego przeciwdziałania zdarzeniom drogowym oraz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak planować i programować inwestycje rowerowe aby już na samym początku procesu minimalizować ryzyka błędów i konfliktów.
Prowadzący szkolenie - autor standardów technicznych dla infrastruktury rowerowej wielu polskich miast (m.in. Kraków, Poznań, Słupsk, Tczew) - opierając się na analizie przykładów podzieli się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem dot. celowości tworzenia standardów, czy faktycznie są potrzebne, dlaczego nie zawsze się sprawdają i nie wszędzie są przestrzegane.
Wprowadzanie organizacji ruchu – prawo, teoria i praktyka. Organizacja ruchu drogowego – zagadnienia specjalistyczne. Nadzór w zarządzaniu ruchem, zatwierdzanie organizacji ruchu, inicjatorzy i ewidencja organizacji ruchu drogowego.
Podczas szkolnia m.in. przedstawione zostaną relacje pomiędzy zatwierdzaniem stałej organizacji ruchu a opinią do geometrii w pasie drogi publicznej, wytyczne i standardy w zakresie projektowania infrastruktury drogowej oraz wyjaśniona zostanie relacja prawa cywilnego w opiniowaniu geometrii w drogach publicznych.
Celem szkolenia jest, m.in:
W trakcie webinarium wykładowca opiera się na przykładach z praktyki, rozwiązuje symulowane przypadki oraz wspólnie z grupą rozwiązuje rzeczywiste problemy na podstawie konkretnych sytuacji.
Nadrzędnym celem szkolenia jest omówienie problemów i kontrowersji powstajacych przy zajmowaniu pasa drogowego.
W trakcie szkolenia m.in. przedstawiony zostanie praktyczny sposób rozwiązywania problemów związanych z projektowaniem dróg po 13 września 2019 roku (konkretne przypadki i typy rozwiązań projektowych), zakres współpracy organów administracji publicznej z innymi organami administracji publicznej, rola organów administracji architektoniczno-budowlanej (Starosta, Wojewoda) po zmianie przepisów dotyczących warunków technicznych oraz prawidłowy sposób egzekwowania stosowania nowych rozwiązań projektowych po 13 września 2019 roku.
Od uczestników webinarium oczekuje się posiadania podstawowej wiedzy na temat projektów organizacji ruchu (tworzenia, wykonywania, projektowania). Niezbędna jest także podstawowa wiedza na temat opiniowania i zatwierdzania projektów organizacji ruchu. Zalecane jest ukończenie szkolenia "Procedury zmiany organizacji ruchu - stała i czasowa organizacja ruchu" prowadzonego przez wykładowcę przed przystąpieniem do niniejszego szkolenia lub wykonywanie urzędowych czynności administracyjnoprawnych związanych z organizacją ruchu przez okres minimum 5 lat przed dniem przystąpienia do szkolenia
Celem webinarium jest omówienie problemów i kontrowersji powstających przy projektowaniu stałej organizacji ruchu wynikających z nieścisłości przepisów regulujących zasady projektowania stałej organizacji ruchu.
Podczas szkolenia omówione zostaną:
Podczas szkolenia pokazana zostanie korelacja pomiędzy zarządzaniem drogą, a zarządzaniem ruchem drogowym, ze szczególnym uwzględnieniem najistotniejszych procedur mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników dróg w procesie projektowania, budowy i eksploatacji infrastruktury drogowej.
Celem szkolenia jest praktyczne wykorzystanie zasad ogólnych oraz szczegółowych przepisów technicznych, dotyczących organizacji ruchu drogowego. Zajęcia w formie warsztatów będą
obejmowały projekty stałej i czasowej organizacji ruchu. Podczas szkolenia uczestnicy będą realizowali prace projektowe na wybranych planach sytuacyjnych infrastruktury drogowej. Zarówno
w trakcie zajęć, jak i w podsumowaniu wykonane prace będą omawiane pod kątem poprawności przyjętych rozwiązań szczegółowych.
Projekty realizowane będą w zespołach w formie uproszczonej - odręcznie na dostarczonychmateriałach. Wskazane, aby uczestnicy posiadali pomoce niezbędne dla stosowania
obowiązujących zasad w zakresie oznakowania pionowego i poziomego dróg oraz sygnalizacji świetlnej i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Na miejscu dostępne będą obowiązujące akty prawne w formie umożliwiającej ich prezentację na ekranie.
Jak zaprojektować trasę rowerową adresowaną do pożądanego użytkownika? Jakie nawierzchnie stosować? Jak bezpiecznie organizować przecięcia z ruchem drogowym? Czy w lesie konieczne są wyśmiewane w mediach kilometry balustrad? Jak bezpiecznie prowadzić ruch rowerowy na wałach przeciwpowodziowych? Jakie oznakowanie stosować? Omówione zostaną najczęstsze dylematy i błędy. Przedyskutowane zostaną też najlepsze wdrożenia - w tym zrealizowane w 2016 roku w Małopolsce 120 km asfaltowych dróg dla rowerów Wiślanej Trasy Rowerowej.
Uczestnicy szkolenia zdobęda i (lub) uporządkują posiadaną wiedzę na temat potrzeb i możliwości oraz źródeł i przyczyn zagrożeń osób poruszających się pieszo w różnych przestrzeniach publicznych (w tym również w pasie dróg publicznych), zarówno w celu realizacji zamierzonych podróży, jak i w celach rekreacyjnych.
Podczas szkolenia omówione zostaną:
Celem szkolenia jest przeglądowe, syntetyczne ale też wyczerpujące co do zakresu, omówienie problematyki parkowania pojazdów w miastach, ze szczególnym uwzględnieniem płatnego parkowania - w wymiarze formalnoprawnym i normatywnym, administracyjnym, ruchowym, technicznym i społecznym.
Podczas szkolenia omówione zostaną (wraz z przykładami dobrych i złych praktyk) metody i narzędzia współczesnego zarządzania ruchem drogowym, służące poprawie bezpieczeństwa jego uczestników. Całość ilustrowana będzie prezentacjami aktualności i nowości w zakresie regulacji prawnych, normalizacji i rozwiązań technicznych w odniesieniu do urządzeń BRD.
Celem warsztatów jest przyswojenie możliwie kompleksowej wiedzy z zakresu podstaw sterowania ruchem drogowym przy pomocy znaków i sygnałów drogowych połączonej z umiejętnościami projektowania sygnalizacji świetlnej. Uczestnicy warsztatów muszą mieć laptopy wraz z oprogramowaniem AutoCAD lub innym równoważnym.
Podczas szkolenia omówione zostaną - wraz z przykładami dobrych i złych praktyk - metody i narzędzia współczesnego zarządzania ruchem drogowym, służące poprawie bezpieczeństwa jego uczestników. Całość ilustrowana będzie prezentacjami aktualności i nowości w zakresie regulacji prawnych, normalizacji i rozwiązań technicznych w odniesieniu do urządzeń BRD.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przedstawienie zasad i przepisów ogólnych oraz technicznych dotyczących tymczasowej organizacji ruchu oraz przeglądowe - na przykładach dobrych i złych praktyk - omówienie i przećwiczenie rozwiązań organizacji ruchu na czas realizacji robót w pasie drogowym.
Dwa główne cele szkolenia to omówienie i wyjaśnienie:
Głównym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników zajęć z podstawami ergonomii ruchu drogowego i jej wpływem na bezpieczeństwo transportu, nabycie umiejętności w zakresie organizacji ruchu drogowego z uwzględnieniem ryzyka czynnika ludzkiego oraz stosowania odpowiednich narzędzi Ergonomii Korekcyjnej.
Na szkoleniu omówione będą m.in. zmiany, które wejdą w życie z dniem 1 lipca 2016 r. wynikające z rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 18 lutego 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
Kurs przeznaczony jest dla osób, które nie zamierzają ubiegać się o uzyskanie certyfikatu audytora BRD, ale potrzebują uzyskania podstawowej wiedzy na ten temat.
Program kursu jest uproszczoną wersją oficjalnego programu, określonego w rozporządzeniu ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej z dnia 14 września 2012 r., w sprawie szkoleń oraz wzoru certyfikatu dla audytorów bezpieczeństwa ruchu drogowego, uzupełnioną o specyficzne zagadnienia związane z przeprowadzeniem audytu BRD w drodze zamówienia publicznego.
Celem kursu jest przekazanie jego uczestnikom kompendium wiedzy podstawowej i (lub) uporządkowanie posiadanej wiedzy na temat potrzeb i możliwości oraz źródeł i przyczyn zagrożeń osób poruszających się pieszo w różnych przestrzeniach publicznych (w tym również w pasie dróg publicznych), zarówno w celu realizacji zamierzonych podróży jak i w celach rekreacyjnych.
W trakcie szkolenia wykładowca opiera się na przykładach z praktyki oraz wspólnie z grupą rozwiązuje rzeczywiste/symulowane przypadki na podstawie składanych dokumentacji projektów stałej i czasowej organizacji ruchu. Szkolenie wskaże także na istotne elementy przy opracowaniu,opiniowaniu i zatwierdzaniu projektu organizacji ruchu.